cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Can't pair quest 2 to my phone --> can't configure it

Stelar42
Level 2

FR : 

Bonjour,

J'ai reçu un casque de remplacement depuis une semaine suite a une demande au SAV d'il y a 3 semaines, cependant je ne peux pas le configurer car il me faut appairer les manettes, et il m'est impossible de le faire : mon casque ne veut pas s'appairer à mon téléphone. J'utilise la dernière mise a jour de l'app, j'ai effectué plusieurs reset d'usine. J'ai également réinstaller l'app plusieurs fois mais rien n'y fait. J'ai déjà contacté le SAV en rapport a ce problème et ils m'ont répondu que c'est un problème software en rapport à l'implémentation des comptes Meta. Apparemment ils sont déjà en train d'essayer de résoudre le problème. La seule chose que je peux faire a l'heure actuelle c'est attendre. Auriez vous d'autres idées a proposer pour m'aider ?

Voici ce que l'appli me dit.

Screenshot_20220914-180410_Meta Quest.jpg

EN : 

Hi,

I contacted the oculus support to replace my headset 3 weeks ago because of a problem and I received a replacement headset at the begenning of the week. The actual problem is that I can't configure it because my controllers weren't changed, so they are not automatically detected by the headset. I tried to pair the headset to my phone but I just can't. It detects my headset but says that it can't connect to it. I'm using the last update of the oculus app, I already tried to reinstall it, I did a few factory resets but it still says the same thing. I contacted the support again and they said that it's a software problem related to the implementation of Meta accounts, they are apparently already trying to solve it. The only think I can think of to solve this is wait. Do you have any other solutions ?

0 REPLIES 0