cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Rift in France ?

MannyLectro
Explorer
Ok this is it ! I cant wait any longer... I need to try the Rift !
I guess it was a huge mistake to watch rift videos and reviews for hours every day, especially when you are far behond 50000x... 😄

So here's the question : Is there any french here who already have their oculus rift ? And by any luck any french around Lyon ?
If yes, would you agree to let a fellow VR fan try the Rift for a few hours ? I bring the beer, chips and some saucisson 😉 !
Rift 3d models available here : viewtopic.php?t=1514
58 REPLIES 58

Abnormalia
Protege
We are demoing Oculus at Game Connection Paris 2013, see us there today at GameFounders Booth !

atreyou78
Honored Guest
It aws impossible to me to be there. but if you have something to be proud of with oculus rift . I will be glad to explain in in my site.

http://www.oculusvr.fr

HydroCobra
Honored Guest
You will never get one because we don't like the French. We just stole your money.

User was warned for the post by cybereality. Racism is against the rules.

HydroCobra
Honored Guest
wooooow really? that was just a joke.

MannyLectro
Explorer
wooooow really? that was just a joke.

Thing is... We French are getting really really tired of seeing comments like this on every international website and most of the time people are serious...

Plus, it didn't seem like a joke (no smiley, no particular formulation, no clue that is wasn't serious).

Think twice next time.

cybereality
Grand Champion
Even if you were joking, it's still a derogatory comment and it's offensive.

We have a no tolerance policy for discrimination. You've been warned.
AMD Ryzen 7 1800X | MSI X370 Titanium | G.Skill 16GB DDR4 3200 | EVGA SuperNOVA 1000 | Corsair Hydro H110i Gigabyte RX Vega 64 x2 | Samsung 960 Evo M.2 500GB | Seagate FireCuda SSHD 2TB | Phanteks ENTHOO EVOLV

AntoineR
Honored Guest
I haven't seen this posted in this thread yet.

We made a map for French people who have an Oculus and agree to demo it and for the ones who want to try it:

http://www.entertherift.fr/news-192-oculus-rift-une-carte-pour-les-retrouver-tous.html

Lhira
Honored Guest
Bonjour amis francophones et fans de l'Oculus Rift !

Nouvelle sur le forum, j'ai pris connaissances de cette partie dédiée aux français. Ni une ni deux je post donc ce message afin d'avoir plus amples informations concernant notre bon et précieux casque à réalité virtuelle.
Rédactrice en chef sur le site http://www.oculusvr.fr, je m'informe des dernières actualités au sujet de l'Oculus, néanmoins j'ai pour projet de me mettre en contact avec les différents studios (parisiens de préférence) ayant des projet en développement sur ce casque.

J'aimerais pouvoir effectuer différents interview afin d'approfondir mes recherches et d'être au plus haut dans l'actualité du Rift.
Je passe donc une petite annonce pour les entreprises concernées. Y'aurait-il des entreprises ou des studios de développement possédant l'Oculus Rift qui seraient éventuellement intéressés par un face to face avec moi?

Merci de bien vouloir m'aider dans mes recherches.
Je vous en suis reconnaissante.

MannyLectro
Explorer
Bonjour Lhira,

Mon associé et moi espérons avoir des choses très intéressantes à montrer dans les mois à venir, et nous serions sans doute très heureux de le présenter en exclu à la communauté francophone 🙂 !

Lhira
Honored Guest
Merci MannyLectro pour cette réponse 🙂

Je suis ravie d'apprendre qu'un projet est en cours, et qu'il serait possible pour vous de le présenter en exclusivité à notre communauté.
Possédez-vous un dispositif Oculus Rift?
Serait-il possible que nous nous mettions en rapport pour un éventuel rendez-vous? ^^

Petite note, je serais aussi très intéressée pour tester l'Oculus afin de me faire mon propre opinion.
Si quelqu'un sur Paris se porte volontaire pour me faire partager cette expérience unique, je suis preneuse 🙂