cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Developer Mode Issues Update

mouse_bear
Retired Support

Hello everyone,

Thank you all for your reports and your patience on this issue! In regards to developers being unable to enable Developer Mode in the Oculus app, a new update has been pushed to fix the issue. Please update your Oculus app to the latest version (as of the date of this post) and try enabling Developer Mode once more.

Update 11/8The fix pushed to the latest App Update does not seem to have fixed the issue for all developers. At this time we are re-opening the issue and will update this post as well as this forum thread with any relevant details.

In the meantime, many of our awesome developers have shared that verifying using a Credit Card allowed the Developer Mode option to appear. 

Update 11/15: We have received reports that this issue has been fixed for most developers experiencing this issue. Please log out and log back into your Oculus app and try enabling Developer Mode once more. If you still experience the same issue, please reach out to our team at https://developer.oculus.com/support (click "Contact Us") and we'll dive deeper.

53 REPLIES 53

Bonjour apparemment le problème sera résolu pendant longtemps nous dirons qu’au moment où je parle le problème n’existe plus c’est pourquoi je donne la date 13/12/2022 le problème a pris environ une semaine pour être résolu à voir dans le futur mais je ne vous conseille pas de faire des mises à jour jusqu’à ce que vous ayez un avis sur le sujet éviter la réinitialisation d’usine autant que possible sauf si vous n’avez pas d’autre option

Bonjour apparemment le problème sera résolu pendant longtemps nous dirons qu’au moment où je parle le problème n’existe plus c’est pourquoi je donne la date 13/12/2022 le problème a pris environ une semaine pour être résolu à voir dans le futur mais je ne vous conseille pas de faire des mises à jour jusqu’à ce que vous ayez un avis sur le sujet éviter la réinitialisation d’usine autant que possible sauf si vous n’avez pas d’autre option

sgi-chang
Honored Guest

well...this problem will be solved by updating MetaQuest2 to the latest update!!!!

I had the same problem as you after updating MetaQuest2 4-5 days ago. I asked the support center and he acknowledged there was a problem with developer mode and told me to wait for a solution I just discovered the latest update for MetaQuest2. Once I just got it up to date now, I was able to enable developer mode in the application and successfully build the application with MQDH (ex.ODH).

how did yours end up?